Глушник - це акустичний фільтр, що зменшує шум від утворюються вихлопних газів. Ця деталь є однією з найважливіших частин системи автомобіля.
Склад і функції глушника автомобілів
Традиційно вихлопна система машин складається з:
- вихлопної труби, що випускає перероблені гази в атмосферу;
- приймальної труби, яка виводить гази з випускного колектора в каталітичний нейтралізатор, при цьому жорстко або з допомогою гофри прикріплений до двигуна;
- резонатора або пламегасителя у вигляді бачка з перфорованою трубою, який відображає звукові хвилі від вихлопу, знижуючи рівень шуму і газової пульсації;
- каталізатора або каталітичного нейтралізатора у вигляді бачка, де дожигається бензин, а самі продукти горіння переходять до менш шкідливиго стану, за рахунок хімічної реакції (екологічний клас глушників на машини - Євро-3);
- основної частини глушника у вигляді герметичної камери з перегородками, пом'якшуючи пульсацію і знижують інтенсивність вихлопних газів.
До основних функцій глушників на авто можна віднести:
- зниження рівня шуму, що виникає через переробки газів і повітря;
- скорочення споживання бензину;
- перетворенні енергії вихлопного газу;
- збереження потужності двигуна;
- зменшення температури і швидкості газів.
Відповідно до загальноприйнятих стандартів шум вихлопу автомобільного глушника не повинен бути більше 74 дБА.
Виготовлення глушника машини і етапи його складання
Збір деталей автомобіля повинен відбуватися в заводських умовах, оскільки цей процес складається з декількох складних етапів:
- різання труб;
- зняття фаски з торцевої частини;
- сполучення деталей на стрічково-шліфувальному верстаті;
- висвердлювання технологічних отворів;
- формування заглушок;
- дорнова і бездорнова гнучка;
- аргонно-дугове зварювання;
- корпусне вальцевання;
- нанесення захисного покриття.
Без проведення цих етапів можна вважати закінченим і якісним виготовлення: глушник авто, зібраний з порушеннями, швидко зламається і може навіть нашкодити працездатності інших деталей в машині.
Ремонт глушників
Заміна та ремонт глушників в автомобілях найчастіше викликаний через механічні поломки і корозії деяких елементів вихлопної системи, в т.ч.сварочних швів і проміжних труб, розташованих в кріпленнях. Іноді причиною несправності служить неправильна самостійна установка глушника.
В будь-якому випадку тюнінг системи має здійснюватися на якісному зварювальному обладнанні, яка регулюється температурним режимом, з використанням оригінальних запчастин і витратних матеріалів.